Consilier matrimonial – part one

Weekend-ul ce tocmai a trecut mi-am descoperit vocația! :-))) Trebuia să mă fac consilier matrimonial sau mediator pentru cupluri. Hai să vă și povestesc de ce spun asta.

Eu am o prietenă de vreo 12 ani, așa, să-i spunem Radiana. A fost măritată în trecut, a locuit cu fostul soț 8 ani de zile, căsnicie în urma căreia nu s-a ales cu absolut nimic, nici material, nici sufletește, nici copii, nimic, nada, zero. Fostul soț, un derbedeu, drogangiu, hoț de mașini, pușcăriaș, etc. Acum 2 ani, Radiana, s-a măritat a doua oară cu un tip, să-i spunem, Radu. În prezent, au un copil de un an și jumătate și locuiesc împreună cu părinții lui, într-o vilă imensă la ieșirea din oraș.

Ca să înțelegeți ideea cap – coadă, trebuie să vă spun că în tinerețile noastre, adică acum 10 ani, Radiana mea, era super tipă, arăta bine, se îmbrăca super tare, avea cele mai cool haine, cel mai nou telefon, parfumuri și cosmetice de firmă, un apartament al ei, toată ziua clubăreală și cafenele, mâncat prin oraș și făcut nimic, pe scurt, obișnuită cu un trai în puf, nu-i lipsea nimic niciodată și cel mai important, făcea ce vroia și când vroia, fără să dea vreo explicație cuiva.

Buuun.

De când s-a măritat cu Radu, toate astea s-au dus pe apa sâmbetei. Nu pentru că Radu ar fi vreun sărăntoc, ci pentru că și-au ridicat o casă care chiar dacă nu e finalizată, a costat niște bani, au o mașină în rate, un copil de crescut și așa mai departe. Plus că ieșirile nu mai sunt decât împreună și alea foarte rar.

Sâmbătă seara, după ce am ieșit de la sală, am sunat-o să văd dacă sunt acasă și am mers la ei.

Ea era cu copilul în brațe, Radu și el pe acolo, păreau bosumflați.

Ce faceți, alea, alea, am luat copilul, m-am prostit cu el prin tot livingul, ne-am fugărit reciproc, etc. La un moment dat, Radu a mers în dormitor, noi am rămas cu copilul în living. Radiana a început să-mi povestească că nu îl mai suportă pe Radu că de luni bune trăiește un calvar, că atunci seara trebuia să fie la petrecerea burlăcițelor surorii prietenei ei cele mai bune, că nu are voie să facă nimic, că Radu o terorizează, că o bate etc. Eu am rămas mută. Ce naiba să zic?! Mi se păreau mie suspecte toate astea, având în vedere că îl cunosc pe Radu și nu e nici pe departe cum l-a descris ea. N-am zis nimic și am lăsat-o în pace. Am mers în dormitor după Radu să-l iau de acolo.

” – Adică eu vin la voi și tu stai în dormitor?

– Păi ma uit la film cu Bruce Lee. Hai cu mine în pat, dacă vrei” , îmi spune.

” – Radule, când ți-oi da două după cap, o să zici că te-a lovit trenul, ia ridică-te de acolo și hai cu noi în living să vorbesc și eu cu tine, nu fii nebun!”

Între timp, vine și Radiana cu ăl mic în dormitor, îl schimbase să îl pună la somn. Ăsta mic , topit fiind după mine, ce să dormi. Și dă-i cu joaca , cu tumbele pe covor în dormitor, alergături și toate cele, nu a mai avut juniorul chef de somn. Ne-am mutat toți în living și am început iar să mă joc cu cel mic. L-am obosit ca lumea și Radiana a mers cu el în dormitor să îl pună la somn. Eu cu Radu am rămas în living, el stătea tolănit pe canapea, eu, pe un fotoliu. Am început eu să îl iau pe ocolite și să îi spun vreo două, despre relații, cum e cu lăsatul și nelăsatul în oraș și din astea. I-am povestit de niște prieteni la care voi merge la nuntă săptămâna viitoare, cât sunt ei de uniți ca și cuplu, cât de tare îmi place de ei și cum îmi doresc și eu o astfel de relație. Pronind de la acest lucru, de la un cuplu unit, a început Radu să îmi povestească ce s-a mai întâmplat între ei și de ce e situația așa de tensionată între ei doi.

La un moment dat, a apărut și Radiana în living, a auzit ce povesteam și a mers lângă hotă să fumeze, ascultând ce vorbeam noi, dar fără să intervină. Eu, cunoscând-o extrem de bine de atâția ani de zile, am citit pe fața ei că nu îi convenea că Radu îmi povestea, dar el mi-a spus de la început că are încredere în mine și îmi spune toate astea, știind că eu nu merg să povestesc la alte persoane. Povestea e lungă și nu are sens să o detaliez aici. În mare, ideea era că el se ceartă cu mama lui și îi ia apărarea Radianei în fața mamei lui, pe când ea, îl face troacă de porci și se ceartă cu el, pentru mama și fratele ei. La un moment dat, ajungând Radu la finalul poveștii, mai avea două chestii să îmi spună și intervine Radiana, care îl numește ”mincinos”. Sinceră să fiu, o fi Radu oricum, dar mincinos sigur nu e. Lui i-au sărit toți dracii și de-aici a început scandalul. Eu, arbitru între ei. Nici nu puteam să îi țin lui partea, chiar dacă avea dreptate, pentru că ea e prietena mea, nici ei nu îi puteam lua apărarea, pentru că nu avea dreptate. I-am liniștit greu de tot.

Am ieșit în curte și am discutat foarte mult cu Radu, iar Radiana se plimba agitată prin casă, dar asculta ce conversam noi. Din punctul meu de vedere, ea a greșit capital. Pentru că pe primul loc într-o familie este soțul / soția și copilul, apoi, mama, tata, fratele, sora, cățelul și purcelul. Asta e părerea mea și eu așa cred. În plus, Radu e un tip deștept, un familist convins, care își iubește familia și copilul. Ea, chiar dacă e prietena mea de atâția ani de zile, a greșit grav, minte întruna, chiar ieri am prins-o cu minciuna, exagerează lucrurile la maxim, joacă teatru și amplifică scandalul, i-a implicat și pe părinții lui Radu în tot tărăboiul și pozează în victima perfectă. Și mie îmi venea să o strâng de gât. Am stat 3 ore acolo încercând să îi calmez. Când m-am pregătit să plec acasă, au rămas la faza în care ea trebuia să-și pună pretențiile pe foaie și să divorțeze amiabil.

Radu a ieșit cu mine afară să îmi deschidă poarta și înainte să ies pe poartă îmi spune că mai bine s-ar înțelege cu mine decât cu ea. Eu am rămas mască, dar i-am dat repede replică înapoi ca să nu simtă treaba asta.

To be continued . . .

 

5 comentarii

Lasă un răspuns

