Control freak

Chestia asta cu controlul asupra partenerului, într-o relaţie, mă depăşeşte. Pe bune. Se presupune că într-o relaţie ar trebui să existe încredere, nu? Şi atunci de unde chestia cu controlul?!

Bine, ce ma intrigă pe mine cel mai mult este atunci când unul dintre cei doi face o „pasiune” pentru telefonul mobil al partenerului şi începe să cotrobăie prin telefon, să răspundă la mesaje şi apeluri, etc. De ce? Dacă ai încredere în cel de lângă tine, nu faci aşa ceva. Am prietene cu relaţii de ani de zile care nu au făcut, nu fac şi nu vor face niciodată chestia asta. Adică ştie că nu are ce să caute în telefonul lui şi nici el în al ei. Nu e vorba de ascuns ceva, doar că, pur şi simplu, telefonul e un obiect personal în care nu are NIMENI dreptul să-şi bage nasul. E ca şi cum ai căuta în geanta unei femei sau cel puţin mie mi se pare la fel de nepotrivit.

Deci, până la urmă, de ce avem prostul obicei să acţionăm din impuls şi să facem astfel de gesturi?!

22 de comentarii

  1. Prima data cand am vazut titlul postului am crezut ca vei vorbi despre dominatia dintr-o relatie. Dupa am vazut ca era vorba doar de telefoane si de controlul la propriu. Eu una nu am avut nici o problema ca el sa se uite in telefonul meu si era valabila si reciproca. Doar ca stiind ca putem s-o facem oricand nu am facut-o niciodata. Cred ca acel control despre care vorbesti vine din nesiguranta fata de propria persoana nu neaparat din atitudinea celui de langa.Daca ea ca femeie sau el ca barbat nu au incredere in propria persoana isi vor face n scenarii in cap si se va ajunge la un control obsesiv si excesiv, 🙂

    Apreciază

    1. Nu prea inteleg „putem s-o facem”. Telefon, mailuri, agende etc. sunt chestii private si in mod normal partenerul nu are ce cauta acolo. Mie mi se pare trist ca persana de langa tine sa vrea sa te insele cu prima ocazie si sinurul lucru care o opreste e cenzura ta.

      Din pacate unii s-au obisnuit sa aiba acces la asemenea lucruri din relatii precedente si le e mai greu sa se obisnuiasca. Scenarii ne facem toti la un moment dat, importanta e consecinta.

      Apreciază

      1. „putem s-o facem” nu ne-am impus restrictii in a privi unul in telefonul celuilalt niciodata. Dar nici nu am ajuns la punctul in care unul din noi sa vrea sa controleze. Plus de asta de ce m-ar interesa sa-i controlez telefonul? Daca vrea sa ma insele o poate face si cu mine de mana si eu sa nu stiu nimic.

        Apreciază

  2. mda … alt exemplu al lipsei de logica la oamenii (cica) rationali. poate ca nu-s eu „omul de rand”, da’ tind sa cred ca fiecare dintre noi vrea sa stie ca-i iubit asa cum e … in pofida imperfectiunilor. da’ cum inca nu le avem cu telepatia, singura dovada cat de cat valida pentru asta e faptul ca partenerul/partenera ramane de bunavoie langa noi … chiar daca tentatiile sunt multe, chiar daca poate cedeaza unoria, chiar daca …

    din punctul asta de vedere, a controla telefonul celuilalt, a ii limita in orice fel libertatea de decizie … e echivalent cu falsificarea adevarului (adica nu mai avem un adevar ci o minciuna) … tocmai pentru se influenteaza evaluarea finala. da’ nah, cum nu exista nici o lege si nici camere de filmat … multi copiaza de zor (cam cum au facut la BAC) … pentru ca mai tarziu sa se mire de ce nu-si gasesc si ei un loc de munca asa cum si-l doresc.

    Apreciază

  3. Ce-mi place poza aia din articol 😆

    Caci, zic eu, femeile detin mai mult „pasiunea” asta 😆

    Stiu chiar un caz cand tipul dormea noaptea.. tipa se trezea si incepea sa-l caute prin haina sau in telefon 😆

    Deja parca imi imaginez minciuna:”M-am dus sa beau apa.. dar ti-a cazut si telefonul si tocmai ce ti-l ridicam de pe jos” 😆

    Apreciază

    1. Barbatii sunt mai agresivi cand vine vorba de control. Nu numai ca se uita in telefon, dar de multe ori raspund chiar ei, sa vada cine vrea sa vorbeasca cu printesa lor. Bine, asta cu apa si telefonul pe jos e din alt film, credeam ca suntem adulti aici.

      Apreciază

        1. PAMFLÉT, pamflete, s. n. Specie literară (în versuri sau în proză) cu caracter satiric, în care scriitorul înfierează anumite tare morale, concepții politice, aspecte negative ale realității sociale, trăsături de caracter ale unei persoane etc. – Din fr. pamphlet.

          Asta ca sa fim intelesi. Era un fel de film prost cu adolescenti. Pamfletul (dupa cum vezi) e altceva.

          Apreciază

  4. Subscriu! Eu n-am cautat niciodata prin lucrurile personale ale ei, desi mi s-a intamplat de mai multe ori sa mi se caute mie prin telefon, arhiva de messenger, etc. Ai dreptate, daca acceptam ca o relatie se bazeaza pe incredere, de unde nevoia de a controla tot?

    Apreciază

  5. (azi) „te iubesc asa cum esti” … da’ de maine sa faci bine sa te schimbi, sa corespunzi tuturor asteptarilor mele actuale si viitoare … si, mai ales, sa bagi bine la cap ca eu sunt mai egal/egala decat tine in relatia asta.

    … cam asa vad multi/multe o relatie perfecta si controlul telefonului, buzunarelor, gentii, etc. e doar una din metodele de a se asigura ca relatia perfecta va ramane perfecta … ca daca nu, nu problem: trecem la urmatoarea relatie perfecta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

