Trecut

Toţi avem un trecut. Mai plăcut sau mai puţin plăcut, există, fie că ne convine sau nu.

Sinceră să fiu, cred că toţi facem tâmpenii în viaţă, mai cu seamă la o vârstă fragedă, când în capul nostru nu exită prea multă materie cenuşie ci doar tărâţe. Că ajungem mai târziu să le regretăm sau ne-am fi dorit să fi făcut lucrurile altfel, asta e, nu se mai poate schimba nimic. Trebuie doar să ştim să ne asumăm faptele şi să învăţăm să trăim cu trecutul nostru.

A existat un motiv ce m-a determinat să scriu acest articol şi anume cum afectează trecutul, o relaţie actuală. Din punctul meu de vedere, mi se pare o mare prostie să fie luat în considerare. Adică nu să fie luat în considerare, ci ca persoana din prezent să înceapă să dezgroape morţi şi să fie curioasă ce s-a întâmplat în viaţa ta înainte. Una e când povesteşti că aşa simţi şi aşa vrei şi alta e când eşti întrebat, posibil pentru a putea fi luat în considerare ca şi un precedent. Spun asta pentru că ştim cu toţii că ne schimbăm în timp, experienţele şi situaţiile prin care trecem ne fac să ne schimbăm şi ne formează ca persoane. Dar, la fel, nu cred că un om cu capul pe umeri, face aceleaşi greşeli şi tâmpenii ce le făcea cândva. Se presupune că evoluăm, nu?

Trecutul unei femei, poate fi, extrem de interesant pentru majoritatea bărbaţilor. Unii sunt curioşi de câţi bărbaţi ai reuşit să ai în propriile aşternuturi, câte relaţii stabile ai avut, cu câţi ai avut o aventură de-o noapte ş.a.m.d. Mi se pare o mare prostie. Dacă în trecut am avut n bărbaţi cu care mă culcam , asta nu înseamnă că azi, în mod cert, am cel puţin la fel sau n+1. Şi, în fond, de ce ar interesa pe cineva chestiile astea? A, ştiu, ca să îmi poată spune că sunt o „căţea” căreia îi place pula. Sincer? Mă dezgustă şi apoi mă lasă rece indivizii cu o asemenea mentalitate, dar, din păcate există asemenea cazuri.

Am scris toate astea pentru că, de curând, o prietenă a trecut printr-o astfel de situaţie. O cunoştinţă de-a actualului ei iubit, i-a spus acestuia că ar fi bine să o lase că e o cîţea căreia îi place pula, fără să o cunoască personal. Eu m-am iritat puţin la auzul acestor vorbe, ştiind prin ce a trecut fiinţa aceasta, până la vârsta de 29 ani. Cum poţi să spui despre o femeie pe care nu o cunoşti că e „o căţea”? Şi de ce contează ce a făcut cândva? Atâta timp cât în prezent este o persoană responsabilă, serioasă, sinceră, care îşi vede de treburile ei, ce relevanţă mai are trecutul? Putea să facă orice atunci, asta nu înseamnă că acum va face la fel, nu?

 

9 comentarii

  1. Pentru unii e o chestie normala sa arunce cu pietre in geamul altora cand ei au casa de sticla. Nu stiu de ce te mai miri. Ochelarii de cal vor ramane in trend pentru mult timp de acum incolo.

    Apreciază

  2. ai si n-ai dreptate … e corect ca nu trebuie sa judecam pe cine nu cunoastem, dar la fel de corect e ca intreaga noastra existenta (rationala) are la baza memoria. de mici invatam (sa supravietuim) prin memorarea informatiilor din mediu … si cu cat trece timpul devenim tot mai eficienti in asta. daca initial jonglam doar cu informatiile provenite din propriile experiente (cele existente in propria memorie), ulterior evoluam si incepem sa jonglam cu informatiile provenite din alte surse („memoria colectiva”). urmatorul nivel sunt proiectiile … cand deja previzionam (pe baza ambelor tipuri de memorii) probabilitatea evenimentelor viitoare.

    mai concret: e misto sa te uiti la „Pretty Woman”, da’ sincer mi-e foarte greu sa cred ca o prostituata nu ramane cu niste sechele … chiar daca intr-o zi decide sa devina sotie fidela si mama model. asta nu inseamna ca-i imposibil, ci inseamna doar ca partenerul ei isi asuma un risc enorm daca alege sa ignore trecutul ei. iar daca ne amintim de „cine nu risca nu castiga” … tre’ doar sa ai curaj sa risti. da’ vezi tu, problema mare in zilele noastre e ca nimeni nu mai vrea sa riste, nimeni (sau mai degraba prea putini oameni) se risca sa iubeasca … si sa ignore ce le spune ratiunea (conform modelului din primul paragraf).

    cu multi ani in urma, pe un forum, un tip a facut un test edificator (imho), un fel de „Indecent Proposal” autohton … in care oferea echivalentul salariului pe mai multe luni pentru o noapte „ca-n filmele de dragoste” cu una dintre user-ele de pe acel forum. ele trebuiau sa-si anunte in privat participarea si el urma sa aleaga. trust me, nu era vorba de pitipoance, nu erau fete/femei proaste si nici cu conditie materiala naspa (era scump ca dreq netu’ pe vremea aia) … si n-a dus omu’ lipsa de doritoare. acuma’ fiecare judeca cum vrea … personal m-am bucurat ca nu ma aflam in mijlocul unor oameni care au uitat sa viseze, care nu mai sunt dispusi sa riste deloc si care, practic, sunt un fel de morti vii.

    Apreciază

  3. uite o intrebare: o tipa si-a inselat prietenul cu tine. o sa ai o relatie cu ea sau nu?
    bineinteles se aplica si reciproca.
    pentru mine trecutul nu are nici o relevanta, si raspunsul la intrebare a fost da. fara sa imi para rau. am stat cu ea aproape 4 ani.

    asa ca pot sa zica 100 ca a fost curva si ca face si drege, cat timp cu mine nu este nu ma intereseaza.

    Apreciază

Lasă un răspuns

