Bollocks

Vorbeam azi cu una dintre prietenele mele despre diverse…. din vorbă în vorbă, am ajuns la inevitabilele discuții despre relații, bărbați, femei, căsnicie și alte de-astea.

M-a întrebat de x , y și z și începuse să-mi spună la un moment dat că îi ”plac” ei bărbații ăia adevărați ce se dau inteligenți și superiori și ei de fapt îs niște pule blege. Bine, ea și are un stil amuzant de a povesti, astfel încât toată discuția s-a dus pe apa sâmbetei , când am dat-o-n vrăjeli amândouă. Dar nu asta-i ideea.

Există anumite specimene, atât bărbați, cât și femei, care se dau ei mari și tari, fac și dreg, analizează, critică și când vine vorba de a-și etala cunoștințele și a dovedi cât sunt ei de intelectuali și aristocrați, dau cu bâta în baltă și cu stângul în dreptul, de nu ai cum să nu te prăpădești de râs de ”inteligența” lor.

Pe mine personal , mă amuză teribil aceste specimene. Partea distractivă este când îi vezi ce teorii emit și cum râd ei de x și de y, dar, de fapt, nici ei nu-s mai buni cu absolut nimic. Mi se pare mai de bun simț să îți vezi de ale tale și când ai ocazia să te ”afirmi”, atunci , da, jos pălăria, meriți respectul meu. Dar când faci tam tam și iei peste picior lumea din jurul tău, când, poate, nici măcar nu ești la nivelul lor, nu pot decât să te consider un coate goale, ca să nu spun bollock.

Reflectând asupra acestui subiect, ajung la concluzia că de fapt, nu suntem decât niște roboți care atunci când ne este gâdilat orgoliul sărim în aer mai ceva ca o grenadă. Că doar trebuie să dovedim de ce suntem capabili. Partea tristă e că, unii, nu prea au ce arăta, în afară de prostia crasă ce îi definește ca persoană. Trist, dar adevărat………

P.S. Nu, nu e ceea ce pare a fi……

25 de comentarii

  1. In primul rand prea ne-am obisnuit (toti) sa-i criticam pe cei pe care ii consideram mai jos din punct de vedere intelectual. Sa-i criticam in grup. Asa au aparut cei ce urmaresc doar discovery channel si vorbesc de cei ce se uita la OTV. La fel sunt cei ce asculta Shostakovich (ca Mozart e banal) si ii privesc de sus pe altii care asculta ceva mult mai comercial.

    In al doilea rand toti simtim nevoia sa ne aratam superioritatea. Culmea, cel mai elegant mod de a face asta e sa ai in jur oameni vizibil inferiori. E atat de elegant inca maretia ta se vede fara sa faci nimic – hai sa fim sinceri, toti am facut asta cel putin o data. Culmea e ca toti gresim tot timpul si cu toate astea tinem la morala si perfectiune (pentru ca asta inseamna sa nu gresesti). Spun toate astea pentru ca e un articol la modul general, cu o referire oarba si asta nu e corect. Nu inseamna ca dai nume si prenume, dar inventarea unei categorii e prea mult. Da, e prea mult si daca sunt 100 de indivizi observati personal.

    Asa jungem la „aia nu sunt barbati”. Care barbati adevarati sunt cei pe care ii definim noi ca fiind asa dupa dispozitie. A, nu numai dupa dispozitie, dar ma opresc aici pentru ca nu vreau sa atac pe nimeni.

    Apreciază

        1. 1. Tu ai o problema cu orice parere care nu coincide cu a ta. Am observat asta si la tine pe blog. Ultimele articole sunt doar despre cum scriu altii.
          2. Ai o problema fictiva cu generalizarea. Ai 100 de oameni impartiti in 2 grupuri. Grupul A are 10 persoane iar grupul B are 90. Eu fac referire la grupul B care, numeric vorbind, reprezinta majoritatea. Nu este generalizare, este referire la majoritate care in exemplul meu (si nu numai) este zdrobitoare comparativ cu grupul A. In situatia asta grupul A reprezinta exceptiile.
          Cam asa sta treaba si cu postul asta.

          Apreciază

          1. Ultimele articole de pe blogul meu sunt despre cum scriu altii, unde altii sunt citati. Nu alti 1000. E o diferenta.

            Nu am o problema cu parerile diferite de ale mele, ci doar le combat. E normal – in uma unei discutii fie imi schimb parerea fie mi-o confirm. Am o problema cu parerile care nu sunt argumentate sau nu sunt argumentate corect.

            Tu ai obtinut o majoritate extrapoland un grup restrans. E cea mai comoda scuza „m-am referit la majoritate, dar exista si exceptii”. Aici vorbim de ucruri subiective care nu se distribuie uniform.

            Apreciază

            1. Era un exemplu simplu insa se pare ca nici asa nu ai inteles. E ok.
              Apropo, de cand trebuie argumentata o parere personala. Si mai ales cine stabileste corectitudinea argumentarii?

              Apreciază

              1. Hopa. Parerea personala nu se argumenteaza? Adica o spui asa si gata? Ca si cum ai spune ca rozul prinde mai bine masina x? Adica poti spune 25 % din oameni sunt inculti, finalizand cu „, parerea mea.”? Foarte tare. Confunzi a argumenta cu a justifica. Sunt 2 sfere tangente uneori (plastic spus) . Doar uneori (uneori = cazul cu grupul de 10).

                Eu am folosit „corect” cu sensul de fair play (nu-mi plac englezismele). In rest, corectiudinea argumentarii tine de principiile logice.

                Apreciază

                1. Principiile logice ale cui? Ca fiecare are alta logica, deci……….. sunt pareri diferite si deci, argumentele vor fi diferite de la caz la caz sau, ma rog, de la persoana la persoana.

                  Apreciază

                2. Amice, ai spus ca ai o problema cu parerile care nu sunt argumentate corect. Te-am intrebat cine stabileste asta? Principiile logice sunt diferite pentru fiecare individ in parte.
                  Si da, atata timp cat este o parerea personala, o spui si o argumentezi sau nu, indiferent daca deranjeaza sau nu pe cineva.

                  Apreciază

  2. Oameni buni, logica e una si lata – logica aia care se aplica in matematica si care are niste reguli. Aia e logica la modul general. In limbajul uzual numim logica un sir de argumente, speculatii etc. Oamenii nu au „logica lor” ci niste principii, un mod de a gandi. Totul pleaca de la o premiza luata ca reper, reper care e altul pentru fiecare dintre noi. Daca gandim sau analizam altfel nu inseamna ca fiecare are logica lui. IN NICI UN CAZ. Daca spunem argotic „dupa logica ta” nu inseamna ca e corect.

    Parerile expuse intr-un spatiu public se argumenteaza, mai ales cand descriu lucruri de esenta. Asta inseamna discutie si asta inseamna sa-ti respecti interlocutorii.

    Apreciază

      1. Nu. Am spus foarte clar ca atunci cand refuzi sa-ti argumentezi parerea nu respecti interlocutorul. Nu e neaparat nesimtire ci e un drept. Daca nu-mi plac argumentele voastre nu-mi plac si gata, nu e nici o suparare. Putem sa ne schimbam parerile sau ramanem fiecare la parerea lui. O discutie nu e productiva numai daca adera toti in final la acelasi lucru. Si nu mi se par ca am castigat ceva daca un om e de acord cu mine in urma unei discutii.

        Apreciază

    1. Era vorba de o parere pe care o citesc. Intr-o discutie apar lucruri pe care le consideram incorecte (toti). Nu vad a cui grija port.
      Daca aveam o problema cu parerile a 90% din oameni (pe care nici nu le cunosc) si ii mai si categoriseam, atunci purtam grija altora. E clar, tu esti unul din oamenii cu logica personala.

      Apreciază

  3. Daca dintr-un singur rand scris rezulta ca sunt unul din oamenii cu logica personala mai rezulta si ca esti exact ceea ce condamni: „In al doilea rand toti simtim nevoia sa ne aratam superioritatea.E atat de elegant inca maretia ta se vede fara sa faci nimic – hai sa fim sinceri, toti am facut asta cel putin o data. Culmea e ca toti gresim tot timpul si cu toate astea tinem la morala si perfectiune (pentru ca asta inseamna sa nu gresesti). Spun toate astea pentru ca e un articol la modul general, cu o referire oarba si asta nu e corect. Nu inseamna ca dai nume si prenume, dar inventarea unei categorii e prea mult. Da, e prea mult si daca sunt 100 de indivizi observati personal”

    Apreciază

    1. E greu azi. Dar greu tare. Tocmai asta am si zis in comentariul ala: ca suntem toti cu musca pe caciula (mai grobian de atat nu ma pot exprima in public), inclusiv eu. De asta dezaprob atitudinea din articol. Disputa ce a urmat nu prea avea legatura cu articolul. Greu, greu.

      Apreciază

Lasă un răspuns

