Despre fericire

Vorbeam zilele trecute cu o prietenă dragă, pe care o văd foarte rar din cazua distanței ce ne desparte. Povestindu-ne ultimele noutăți din viața fiecăreia, după ce am închis, am rămas pe gânduri puțin. Ea e frumoasă, deșteaptă, are un job perfect care o plimbă în toate colțurile lumii, domiciul stabil îl are te miri pe unde, în lumea asta, câștigă foarte bine și cu toate astea nu e fericită. Cealaltă parte a vieții ei lipsește. Când a avut-o, era acasă, cu un job bun și un salariu peste medie în România zilei de azi.

Nu poți fi cu toate: și cu bani și fericit. Cred că, să ai bani și să fii fericit este ceva de neatins în ziua de azi. Că nu duci grija zilei de mâine și ai un partener care te face fericit, da e posibil. E un cerc vicios. Fără bani nu poți trăi, la fel cum nu poți trăi nici în singurătate. De obicei, când ai una, nu o ai pe cealaltă și invers. Eu, de exemplu, aș putea spune că tot ce îmi lipsește în momentul de față, este un job care să mă mulțumească din toate punctele de vedere. Bine, n-ar fi rău nici dacă aș câștiga la loto 🙂

Fericirea e diferită pentru fiecare. Pentru mine înseamnă ceva, pentru alții înseamnă bani, pentru alții libertate, alții cred că religia e fericire, depinde de la om la om.

Eu cred în relația dintre doi oameni. Doi oameni care se știu respecta, susține și înțelege reciproc, doi oameni care se iubesc și care , după ce trece pasiunea de la început, au lucruri comune și au multe de împărțit unul cu celălalt, doi oameni care știu și înțeleg că a comunica e foarte important, doi oameni care nu se plictisesc unul de celălalt……

Poate sunt o visătoare sau poate nu, dar încă mai cred că există astfel de relații între oameni.

Fericirea se află în lucrurile mărunte și este adevărat. Când ajungi să nu te mai bucuri de orice lucru mărunt , indiferent că are sau nu valoare materială mare, ajungi un om lipsit de sensibilitate, om un pragmatic, care vede fericirea doar în ceva ce îi aduce profit sau câștiguri materiale și e trist.

Am învățat că psihicul e cel mai important pentru orice, chiar și pentru a fi fericit. Un psihic pozitiv face foarte mult. Un zâmbet pe buze în fiecare zi ajută, chiar dacă e greu, uneori. A fi fericit, ține doar de persoana noastră, noi putem face totul posibil.

Putem trăi fără bani sau în singurătate? Ce e fericirea pentru voi?

3 comentarii

  1. Banii nu aduc fericirea=ADEVARAT, insa, atunci cand situatia financiara nu iti permite sa traiesti la limita decentei, nu prea ai aum sa fii fericit. Imi vine greu sa cred ca poti sa zambesti cand te gandesti ca maine nu ai ce sa pui copiilor mancare pe masa…sau cand nu ai un acoperis deasupra capului… iat lista poate sa continue

    E adevarat, ca un psihic pozitiv face minuni (am incercat pe propria piele) 🙂

    Pentru mine, acum, fericirea inseamna doua brate care sa ma stranga puternic.. 🙂 Un EL, langa care sa pot sa imi fac planuri si sa pot sa visez la zile mai frumoase… Insa, EL nu e, asa ca incerc sa ma descurc de una singura si gasesc fericirea in lucruri marunte…

    Apreciază

  2. se spune ca-n momentul in care te intrebi daca esti sau nu fericit(a), incetezi sa fii fericit(a). nu, nu vreau sa-mi bat capul cu intrebari de genu’ „Ce e fericirea pentru voi?” … ii las pe altii sa-mi explice cum, procedand astfel, refuz eu sa accept si sa constientizez realitatea vazuta prin ochii lor.

    Apreciază

  3. În mediul urban, „democratic, liber, egal, etc.” de azi, nu poți fi fericit decât dacă ești needucat sau femeie. Îmi cer scuze, nu vreau să par misogin, dar sunt.

    Apreciază

Lasă un răspuns

