Religie. Credință. Dumnezeu.

Avem un popă fain. De gașcă, cu gagică deși nu are voie, cu alcool-ul , dar cu limite. Și pentru că ne-am dus să-l sărbătorim, s-a făcut ca și la carte. Cu șampanie, cu o slujbă și apoi cu ospăț. Am ascultat predica din timpul slujbei. Și pe limbă îmi stătea să-l contrazic cu argumente, dar era blasfemie. Pentru ce să-mi stric eu echilibrul?! Când vezi o mână de oameni cum cred cu sfințenie în niște cuvinte citite dintr-o carte , care poate fi contestată oricând, e trist, zic eu.

Am mai făcut eu greșeala să încerc, așa subtil, să explic unor oameni care au o anumită vârstă și care au trăit toată viața cu credința asta în religie, credință și Dumnezeu, că, de fapt, nu e chiar așa cum cred ei și că, de fapt, totul e doar manipulare în masă. N-am să mai încerc a doua oară cu nimeni. Mi s-a spus să nu mai vorbesc prostii, că-mi fac păcate. Mda….

Am vrut să scriu despre sexul interzis de religie sau mă rog, ceva ce nu e pe placul lui Dumnezeu, dar renunț, nu are sens, deși am n argumente. Nu mă obosesc.

Mă întristez când îl văd pe român călcându-se în picioare, de sărbători la biserică, cu haine noi, pentru ca în tot restul anului să nu mai calce pe acolo. Dar avem credință. Ținem post, nu ne atingem de produse alimentare interzise , dar avem gânduri negre și înjurăm de mama focului. Dar avem credință. Ne interesează de capra vecinului și de prunele din straița lui. Dar avem credință. Și lista poate continua.

Cică de nu trăim în armonie cu Dumnezeu pe pământ, ajungem în iad.

Dumnezeu. Buddha. Allah. Iehova.

Altă teorie, altă practică, alt iad……

9 comentarii

  1. Biserica este cea mai puternica forma de manipulare in masa.
    Nu vei reusi niciodata sa schimbi perceptia unora indoctrinati pana la refuz. Da-le pace. 😉

    Apreciază

  2. treba cu religia este oarecum mai complexa, zic eu asa nepriceput cum sunt. nu pot spune ca am ceva impotriva si poate ca o consider inca necesara pentru a contribui la pastrarea unei oarece normalitati sociale. manifestarile idiotice insa….eeeeeeeeee asta-i alta treaba.falsitatea cu care se inchina si frenezia in care intra atunci cand stau la cozi sa linga icoane pentru ca dupa aceea sa se blesteme intre ei…da. vezi tu? eu sunt un semi hater de fel si genul asta de oameni fac parte din categoriile sociale pe care le dispretuiesc in cel mai profund sens al cuvantului.

    Apreciază

  3. Probabil la momentul respectiv crestinismul a avut un impact benefic asupra societatii. Eu totusi il consider cea mai mare pacaleala a omului de vreo 2mii de ani incoace. Daca nu ai vizionat, recomand The Man from Earth
    In schimb altceva mi se pare interesant, cum s-a ridicat infidelitatea unei femei la rang de religie. Poate ar trebui sa incep s-o divinizez pe fosta 😛

    Apreciază

    1. Mie mi se pare aberație termenul și ideea de infidelitate. Nu cred că suntem obiecte să aparținem cuiva. Suntem liberi ca pasărea cerului. Dar poți să explici acest lucru cuiva? Bine, asta ține și de mentalitatea fiecăruia și de stilul de viață. Eu, de exemplu, nu pot să mă culc cu altcineva, atâta timp cât sunt într-o relație. Dar asta nu înseamnă că îi condamn pe cei care o fac. Foarte bine, ei sunt mai liberi în gândire decât mine.
      În fond, e vorba doar de niște alegeri…….

      Apreciază

      1. Corect. Moralitatea e destul de subiectiva. Dar sa presupunem ca ambii parteneri considera de comun acord de la bun inceput fidelitatea ca o forma de respect reciproc. Si totusi, dupa ani de zile de convietuire reciproc-respectuoasa unul dintre parteneri nu are curajul sa recunoasca, ca s-a plictisit sau ca a gasit altceva mai bun sau oricare ar fi motivul si devine infidel. Il condamni? Il ierti? Il scoti complet din viata ta? Incerci sa-l intelegi si sa-l readuci in viata ta deoarece nu-ti este indiferent? Si toate aste din cauza unei simple alegeri.
        Si da, am deviat aiurea de la subiect, promit sa revin cu comentarii cand vei scrie pe acest subiect 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

