Socializăm?!

Mă gândeam zilele astea dacă simțim nevoia să socializăm sau o facem doar din diverse motive?! Ei bine, am ajuns la concluzia că simțim nevoia să o facem.

Am în jurul meu mai multe femei la vreo 50 de ani. La un moment dat, am întrebat-o pe cea cu care interacționez zilnic (nu, nu e mama 🙂 ) de ce nu are prietene și de ce nu a păstrat legătura cu prietenele ei din tinerețe. Și mi-a spus că pentru ea e pierdere de vreme, că are lucruri mai importante de făcut.

Ok sunt perfect de acord cu chestia asta, dar eu zic că la sfârșit de săptămână sau într-o zi se poate ieși cu amicele la o cafea. Al doilea motiv a fost că respectivele (repet, femei în toată firea) nu știau altceva să facă la întâlnirile acestea decât să bârfească de x, y și z și să se plângă de viața pe care o duc. Și să nu aveți impresia că stăm de vorbă cu niște doamne comune…..nu, e vorba de niște doamne din ”înalta societate” ca să zic așa.

Eh, femeia asta, cu care am discutat eu, vine și îmi spune mie zilnic tot felul de chestii personale, despre familia ei, ea sau soțul. Și la un moment dat a zis că mi le spune pentru că trebuie și ea să vorbească cu cineva, să spună cuiva toate lucrurile astea. De aici a plecat de fapt întrebarea mea. Dacă ai renunțat la prietenele tale pentru x motiv , de ce îi spui unei fete care ar putea fi copilul tău, toate problemele tale?! Nu mă deranjează că mi le spune, ba chiar m-am bucurat, pentru că înseamnă că reprezint încredere.

Eu cred că e ceva normal să avem prieteni cărora să le spunem ofurile noastre și care, la momentul potrivit, să ne dea un sfat bun. Nu cred că putem sta fără să interacționăm cu alți oameni. Adică mie mi s-ar părea ciudat. Chiar dacă în timpul săptămânii nu am timp de ieșit cu prietenele, pentru că fiecare avem job, casă, ș.a.m.d. și nu-ți mai arde după o zi de muncă să te lungești la o cafea, în weekend profităm și recuperăm :)) Avem diferite activități, ce-i drept, mai restrânse pe perioada de iarnă, dar cum săptămâna asta, soarele și-a făcut simțită prezența, simt că vine vara mai repede și aria de activități se lărgește.

Voi ce credeți, avem nevoie de socializare sau ne putem descurca și singuri? Vorbesc strict de socializarea reală, nu de cea virtuală, cu aceasta e o cu totul altă poveste. 🙂

17 comentarii

  1. socializarea e mai mult decât necesară. eu, când am plecat din bucurești, am lăsat în urmă absolut toți oamenii pe care-i cunoșteam, acolo era întreaga mea viață. ajunsă acasă am simțit evident nevoia de alții noi, pt că pe ceilalți îi văd f rar, comunicăm virtual, etc. iar uneori mai simt nevoia să ies undeva șă să am cu cine schimba o vorbă. nu e chestie de spus secrete sau făcut confidențe, asta n-am făcut-o niciodată în viața reala cu nimeni, în afară de soț, ci pur și simplu de stat și vorbit nimicuri, deconectat de la orice altceva pt câteva ore

    Apreciază

      1. „Inalta societate” unde o fi asta???
        Problema e mult mai profunda. Ce inseamna socializarea cu adevarat? E un mod de a pierde timpul, e un mod de a refula sau e o necesitate uman?
        Eu cred ca face parte din cautarile unui sens in viata. Unii se opresc la a comunica banalitati, altii la a elibera din tensiunea psihica iar altii chiar ajung sa caute sensuri impreuna cu altcineva.
        De fapt e doar un drum pe care mergem multi cautand lucruri diferite. De multe ori e doar o senzatie de „impreuna”. Cel mai important efect al socializarii, dupa parerea mea, e cand ajungi la o anumita comunicare cu altcineva ce depaseste verbalul sau gestica.
        Un iz de „nu sunt singur”.

        Apreciază

  2. Din punctul meu de vedere ma pot descurca si singur, asa cum pot sa si socializez. La urma urmei, le poti imbina. Important e sa nu faci compromisuri prea mari, sa-ti alegi parteneri de socializare doar din teama de a fi singur.

    Apreciază

  3. normal ca omului ii face bine socializarea (cea reala). mai iesi in oras, intr`un loc nou, te vezi cu lume, vorbesti…altfel ai fi un salbatic care daca nu e la lucru 8 ore atunci e acasa. asa nu se poate trai, trebuie sa ai interactiuni cu lumea si trebuie sa ai prieteni.
    btw, iesim in weekendul asta,nu? 😀

    Apreciază

  4. Socializăm pentru a umple golurile personale, pentru a completa nevoia de companie plăcută, socializăm pentru a nu ne plictisi, pentru a interacţiona cu alte medii, pentru a schimba mediile, pentru a crea alte medii, pentru a nu ne izola, pentru a menţine o zonă de auto-eliberare confirmată, pentru a cere sfaturi, pentru a îngropa amintiri, pentru a sărbători…

    Dar cel mai mult socializăm pentru că fără alţii, noi nu am avea o definiţie. Suntem cine suntem pentru că în contact cu alţii devenim clar conturaţi.

    Apreciază

Lasă un răspuns

