Comfortul de acasă: da sau nu?!

De multe ori am avut surpriza să rămân mască când mergeam la cineva în casă, în sensul că persoana respectivă, când era în exterior arăta de îți pica fața și când îi vedeai locuința, îți venea să ieși pe geam, cu cea mai mare viteză.

Cred că ăsta e unul dintre motivele pentru care nu cred în zicala ”haina îl face pe om” și mi se pare o mare aberație acestă afirmație. Citeam un blog azi și am dat de un link cu o firmă de design interior și efectiv am rămas mască văzând ce se poate face chiar dintr-un simplu apartament de bloc….. De aici și ideea acestui articol….

Pe mine, mama m-a învățat ca atunci când ies din casă, de ficare dată, casa trebuie să-mi fie lună și bec, să nu-mi fie niciodată rușine în cazul în care aș primi o vizită inopinată. Eu sunt de părere că trebuie să îți amenajezi locuința după bunul plac , pentru că cea mai mare parte a timpului acolo ți-o petreci și nu cred că e destul de roz când la sfârșitul unei zile, ajuns acasă obosit și rupt, îți face plăcere să-ți vezi pereții crăpați, vopseaua de pe fereste gri în loc de alb ș.a.m.d. Adică, pentru mine e de neconceput.

Cunosc în schimb persoane, chiar doamne bine-văzute în oraș, care dacă le vezi cum sunt îmbrăcate și simți ce bine miros, îți imagineză că au vreo locuință cochetă și de fapt e exact opusul. Chiar am pățit asta și nu mi-a venit să cred.

Eu recunosc, pentru mine nu e ceva normal, adică da , ok, normal că toată ziua îs cu ochii prin magazine și-mi sclipesc atunci când văd haine frumoase, pantofi, poșete și alte cele și normal că dau banii pe haine faine, dar nu cred că aș putea trăi într-o casă amenajată pe vremea lu Ceașcă. Numai eu știu câtă muncă de lămurire a trebuit să duc cu mama ca să-i arunc toate macrameurile din casă, doar să nu le mai văd. Pur și simplu îmi creștea tensiunea când le vedeam pe mobilă. Slavă domnului că de vreo 10 ani am scăpat de ele.

Am auzit fete care se plângeau că au mobilă din 1900 toamna dar știau să dea câte 300 de lei pe o pereche de sandale pe care le purtau de 2 ori. Nu spun că poți să faci ceva cu 300 de lei, când vine vorba de amenajări, dar dacă renunți la sumele astea imense , îți cumperi cu 300 de lei o ținută întreagă (că se găsesc haine de calitate și ieftine) și îți pui bani de-o parte, poți să dai cu lavabil să fie curat și îți permiți si-o mobilă de la hypermarket, dar nouă.

Întrebarea mea e următoarea:

Trăim după principiul ”nu mâncăm dar ne purtăm” că oricum nu le luăm cu noi în patru scânduri de lemn sau ne dichisim cât de cât locuința , să ne simțim bine în ea?!


19 comentarii

  1. Fiecare defineste confortul in mod diferit.
    Pe mine de exemplu ma oboseste dezordinea dar nu ma atinge estetica lucrurilor la fel de mult.
    Pot ignora cu desavarsire un obiect de mobilier hidos dar nu pot sa citesc o carte cu o haina aruncata haotic pe canapea. Daca e impachetata nu o vad.
    Deci probabil ca persoanele respective au alte criiterii pentru „a se simti bine in ea”

    Apreciază

    1. Stai, să ne înțelegem, n-am zis amenajată după tendințe, că nici la mine nu-i vreun design gen Adam & Eve – Belek, dar totuși.
      Știi care-i ideea: ce-i prioritar hainele de pe tine sau o casă amenajată decent? Asta era curiozitatea mea.

      Apreciază

      1. Amenajata decent poate fi si aia ceausista despre care vorbesti tu.
        Decorata dupa tendinte = decorata in tot cu timpurile in care traim. Nu am zis dupa ultimele tendinte.

        Apreciază

    2. Nu e chiar asa. Foarte multa lume da gres cu mobila in sensul ca alege ceva mare si scump sau pur si simplu nepotrivit pentru spatiul in cauza. Pentru asta exista designeri si arhitecti. Totusi romanul prefera sa arunce pe geam cateva mii de euro decat sa dea cateva sute unui arhitect (el stie mai bine si intelege spatiul mult mai bine decat un idiot cu studii superioare in domeniu).
      Nu trebuie sa alegi finisajele dupa tendinte. Orice e considerat „la moda” este scump. Atata timp cat nu vrei dusumea din bambus sau tec in camere si granit in bucatarie, lucrurile se pot rezolva si cu un buget mai redus.

      Apreciază

  2. Romanii trebuie sa se laude cu masina pe care nu o conduc pentru ca n-au bani de benzina, cu iPhone-ul de ultima generatie la care nu vorbesc pentru ca n-au minute, cu pozele din vacanta facuta pe credit…
    Un popor de tampiti.

    Apreciază

  3. am şi eu o curiozitate vis-a-vis de mobila comunistă, hainele scumpe şi o casă ca din reviste…voi, care aveţi casa voastră proprie, nu a părinţilor, aţi renovat-o de curând şi aţi băgat banii munciţi de voi în mâna de lucru, materiale şi mobilă de calitate, instalaţii electrice bune? comparaţi o pereche de pantofi de 3 milioane cu renovarea şi utilarea unei case după standardele revistelor de design interior? pe mine numai prizele şi întrerupătoarele din apartamentul meu de 3 camere m-au costat 8 milioane, şi n-au fost din cele excesiv de scumpe, ci o firmă obişnuită la noi în ţară, dar bună: Schneider Electric. aşa că mai gândiţi-vă ce înseamnă asta comparativ cu o pereche de pantofi de n milioane sau o haină scumpă. teoria e mult mai simplă ca practica. să faci o casă să arate bine în detaliu, nu numai la suprafaţă (mobilă) te costă de te rupe, iar mobila de pal e soluţia ieftină şi de prost gust, oricât de bine ar arăta ea aparent

    Apreciază

    1. Eu am mai mare satisfactie cand cumpar ceva pentru casa decat haine scumpe. Daca n-as avea ce face cu banii, normal ca mi-as cumpara si haine scumpe. De exemplu, asta vara mi s-a pus mie pata pe o lenjerie de pat vernil si asa satisfactie am avut cand am imbracat hainele de pat … Problema-i ca zilele trecute am vazut alta portocalie si inca una galbena si acuma le vreau si pe alea, am mai vazut niste veioze frumoase, tot felul …

      Apreciază

      1. și ce legătură are o lenjerie de 150-200 lei cu o mobilă de calitate de 10,000 lei, să zicem? că parcă mai sus, în post, era vorba de mobile, nu? 🙂
        și mie îmi plac și hainele scumpe și parfumurile bune și lenjeriile scumpe și mobila bună. și-n măsura în care pot mi le permit pe toate, dar casa mea tot nu e terminată încă, pt că lucrurile de calitate necesită mulți bani. mulți odată, lucru imposibil uneori

        Apreciază

  4. Era o paranteză.
    E vorba de priorități, până la urmă și felul de a gândi al fiecăruia. Nu contează că nu e terminată, contează că la final, va fi o casă amenajată pe gustul tău, cu lucruri de calitate, asta contează 🙂
    Nah, nu știu, fiecare gândește cum vrea, eu de mică i-am ajutat pe ai mei să tot construiască ba casă, ba să renoveze apartamente, ba să facă altă casă și tot așa și normal că dacă am crescut văzând cum părinții mei evoluează și vor tot altceva mai bun și țintind tot mai sus, așa voi face și eu.
    De ex: am 1000 de lei în buzunar cu care pot face ce vreau eu. Decât să-i cheltui pe toți pe haine, cluburi și distracții, prefer să-mi iau ceva obiect util în casă.
    Știi cum gândesc unii?! Păi dacă-mi iau ceva pentru casă nu se vede când sunt pe stradă, dar dacă mă îmbrac mai fițos, atunci automat, se crede că am casă pe măsură. Lucru ce mie mi se pare absurd.
    Fiecare cu ideile lui….

    Apreciază

  5. Trebuie sa clarifici un pic la ce fel de apartament/casa te referi, pentru ca sunt doua cazuri.

    Unul, cand te muti intr-un apartament cu partenerul de viata si practic renovezi tot asa cum vrei, si

    doi, cand e vorba de casa parintilor in care inca mai locuiesc parintii. Casa parintilor e mult mai greu de reamenajat, pentru ca sunt o multime de lucruri care se aduna in 20-30 de ani, chestii la care ei tin, si pe care tu vrei sa le arunci, mobila de pe vremea lui Ceausescu care pentru ei inca e buna, etc. Oamenii in varsta sunt reticenti la schimbari.

    Apoi e vorba si de buget, de exemplu eu vreau sa renovez bucataria care arata foarte rau, dar vreau sa o fac ca lumea, sa schimb tot, cum vreau eu si aia ma costa, lucru care ma face sa aman investitia un pic.

    Daca vorbim si de gusturi, de ex. mie nu-mi place trendul asta minimalist promovat de Ikea in care am tot felul de rafturi si mobila futurista (toate goale) si pe jos numai parchet, fara un petec de covor, de parca am sala de balet in casa.

    Apreciază

Lasă un răspuns

