Obișnuința…

Probabil că nu o să acopăr toate aspectele legate de obișnuința într-un cuplu, dar asta e….completați voi , dacă e cazul, în comentarii….

De multe ori am auzit afirmația :”M-am obișnuit cu el și când mă gândesc că o să rămân singură, fac cu nervii.” Asta e un motiv destul de solid pntru unele dintre femei, pentru a nu pune capăt unei relații care le subjugă și în care simt că ele, ca femei, nu mai reprezintă nimic.

M-am lovit și eu de obișnuința asta, acum mulți ani și, trebuie să recunosc, mi-a fost foarte greu după ce s-a terminat totul. Dar, pentru că întotdeauna există un ”dar”, am trecut peste și acum sunt bine. Aș minți să spun că a fost ușor, dar se poate. Eu, după cum bine știți, merg pe principiul : ”Dacă vrei, poți!”, poate că acest lucru m-a ajutat să trec peste perioada aceea neagră, de după. Nu despre mine vroiam să vă vorbesc ci la modul general.

Sunt multe femei care încă se mai află într-o relație din cauza faptului că s-au obișnuit cu el și depind de el, sufletește și câteodată și material. Eu dezvolt acum doar cazul în care dependența ține doar de suflet. Așa cum am mai spus, știu cum e să te desparți de cineva cu care ai împărțit și patul și farfuria și…. tot. E acesta un motiv suficient pentru a rămâne acolo, atâta timp cât nu mai simți nimic pentru omul de lângă tine, dar de frica singurătății și a greului de după despărțire, totuși o faci? Eu aș răspunde că nu….. deși nu toate avem puterea să spunem stop și de la capăt. Consider că orice învăț are și dezvăț, așa se zice, nu?! Și decât să-ți irosești câțiva ani din tinerețe și să iei decizia mai târziu, când ajungi pe la 30+ ani și te trezești că n-ai făcut nimic cu viața ta, mai bine mai repede, chiar dacă e greu. Asta e părerea mea.

E trist să vezi un cuplu fericit atunci când fiecare stă la casa lui și când se mută împreună (lucru foarte dorit de amândoi), totul devine monoton și cu timpul se stinge tot: dragoste, afecțiune, pasiune, etc și rămâne doar obișnuința.

De ce nu avem toate puterea să o luăm de la capăt? Îmi doresc din suflet, ca fiecare femeie să poată spune: ”stop!” la momentul potrivit. Suntem frumoase, inteligente, culte , tinere, de ce să ne batem joc de noi? Bărbați sunt cu carul și zilele nu au intrat în sac.

Încep să cred că obișnuința asta, e ca un drog și chiar dacă perioada de după o astfel de despărțire e grea, realizez, tot mai mult, pe zi ce trece, că luarea deciziei e de n ori mai grea. De ce frica asta?! Mai devreme sau mai târziu, toate trec. Fac pariu că orice femeie care a depășit ”criza” de după o despărțire afirmă cu convingere :”Îmi pare rău că nu am făcut acest pas mai repede”. Cred că e frica de necunoscut, de sentimentele de vinovăție  (care, inevitabil există, motivate sau nu), de începerea unei alte relații și, cel mai grav, frica de singurătate.

Fetelor, wake up!

P.S. Vorbesc doar de relațiile de lungă durata, în căsnicii e puțin mai complicat, pot exista alte motive , uneori plauzibile, nu știu cum e și nu mă pot pronunța.

6 comentarii

  1. la nivel de teorie e foarte corect. unele sunt mai … voluntare si dispuse sa zica „stop”, altele insa pur si simplu „nu vad” cum ar fi sa aiba o alta viata! Si atunci cind nu vezi, e greu sa iei decizia …

    Apreciază

  2. daca este vba STRICT despre obisnuinta….a ramane in reltie este gresit indiferent de alte circumstante. pe de alta parte sunt lucruri pe care obisnuinta le ajuta intr-o relatie…de exemplu…sexul…un partenera noua nu cred ca mi-ar putea oferi aceeasi placere ca si partenera cu care m-am obisnuit…ma rog….vb strict despre mine…

    Apreciază

    1. Subscriu la partea cu sexul, deși nu mă refeream deloc la sex în post….
      O persoană recent cunoscută, nu va fi la nivelul celeia care te cunoaște de o grămadă de timp și mă refer strict la sex. Acesta e unul dintre motivele pentru care am decis să reiau relația cu M. și mi-am pus în cap chestia asta, ca să facă el primul pas și să-mi ceară să ne reluăm relația 😉

      Apreciază

Lasă un răspuns

