Cărți

Acum 10 ani, uram din tot sufletul când trebuia să citesc ceva pentru școală. Primeam de citit cărți ”groase” și stufoase și îmi era de-a dreptul silă de ele. Dacă stau bine să mă gândesc, cred că atracția față de o anumită materie, în școală, este dependentă și de profesorul acelei materii. Dacă cunoaște puțin din psihologia unui copil și știe cum să îi vorbească ca să îl atragă, copilul acela va îndrăgi materia respectivă. Din păcate, încă, la noi în țară, profesorii sunt dezinteresați total. În fine, nu despre asta vroiam să vă vorbesc.

Revin. Pe cât de mult uram să citesc în liceu, atât de mult ador acum să citesc. Am început să citesc prin anul 2 de facultate și rău îmi pare că atunci când aveam timp liber berechet, aveam alte preocupări mai interesante (pentru vârsta aceea), decât cititul. Acum, dacă ar fi după mine și aș avea timpul necesar, mi-aș petrece, pe puțin, jumătate din timpul unei zile, citind. De atunci (din anhul 2) și până acum, am citit ceva cărți și acum am început din nou să citesc.

Nu știu alții cum se comportă, dar eu când citesc o carte, trăiesc cu personajele, mă implic emoțional în trăirile lor și mă enervez dacă nu iese totul ”ca la carte” 😉 Poate ziceți voi că sunt nebună, dar am prostul obicei să mă implic, uneori chiar prea mult, în ceea ce fac.

Mai nou, datorită tehnologiei avansate au apărut e-book reader-ele. Eu sunt adepta noilor tehnologii și experimentez cam tot ce e nou, dar la partea cu cititul nu cred că am să o fac vreodată. De ce? Pentru că și așa stau, cel puțin 8 ore pe zi, cu ochii într-un monitor și mi se pare aiurea să-mi belesc ochii într-un alt monitor (chiar dacă de dimensiuni mai reduse) pentru a citi o carte. Nu are același farmec. Îmi place mirosul cărților noi, ador să-mi pierd ore întregi la Cărturești sau Diverta printre cărți. Și dacă mai am și norocul să dau peste un băiat care să-mi facă multe și bune recomandări, cum am pățit săptămâna trecută la o librărie, e și mai bine pentru mine. Legat de băiatul ăsta, săracul de el, se tot băga în seamă….. M-a întrebat dacă sunt profesoară, pentru că îl înebunisem de cap cu întrebări despre diverse cărți și a zis că foarte rar se întâmplă să intre în librărie persoane așa interesate de cărți. Mi-a recomandat o carte pe care am și cumpărat-o și a spus că dacă citesc cartea și nu-mi place, îl găsesc zilnic acolo, pentru sugestii și reclamații :-))

Tot stau și mă gândesc de câteva zile, dacă să fac sau nu o pagină separată cu cărțile citite și în curs de lectură și cred că până la urmă am să o fac.

Mă enervează că, mai nou, am un program încărcat și ajung seara acasă și sunt nevoită să citesc la lumina veiozei…. asta până la vară, sper. Acum citesc o carte a lui Mario Vargas Llosa și îmi place până acum, îți stârnește imaginația, e chiar interesantă. Mai multe detalii, pe pagina pentru cărți (care o voi crea azi) :-).

Voi citiți? Vă place? Aveți timp? Recomandați-mi și mie niște cărți bune, vă rog

21 de comentarii

  1. Si mie imi place f mult sa citesc! Mi-a placut dintotdeauna. Cand eram in liceu si in facultate citeam f mult. Si acum citesc dar acum lucrez si nu prea am cand asa ca citesc in metrou si in weekend dar mi-as dori sa mai dispun de timpul de acum cativa ani ca sa mai pot citi ‘in prostie’.

    Apreciază

  2. Nu prea am timp din păcate, dar încerc să îmi rup puțin liber pentru citit.
    Eu am avut pasiunea asta încă din copilărie, în liceu în vacanțe devoram zeci de cărți.
    Cu recomandatul e mai greu… unii preferă thrillere, cărți mai dark, alții cărți ușoare (gen colecția Cocktail), alții polițiste gen Agatha Christie sau Georges Simenon, alții mai spre istoric, alții mai spre clasic, unii sunt fani ai literaturii spaniole și sud-americane…

    Apreciază

  3. In sfarsit vad o persoana care sa ezite atunci cand se cere recomandarea unei carti. Pentru ca exista carti de toate felurile. Atunci cand intrebi pur si simplu de o carte buna inseamna ca nu sti ce vrei. Am vazut tot felul de bloguri (feminine in proportie de 99%) unde se scrie despre carti, iar la comentarii se reped alte 10 pustoaice cu cate o recomandare. Eu sper ca nu vei face si tu acelasi lucru. Notiunea de citit in ziua de azi cred ca e oarecum deformata. Citim tot timpul. Cu 5 minute in urma citeam articolul de fata, cu o ora inainte citeam despre niste pincipii de calcul si tot asa. Desi in aer pluteste ideea ca ne indreptam spre incultura lasand de o parte cartile, nu e chiar asa. Cautam lucruri tot mai profunde, care sa ne excite tot mai mult psihicul si indirect simturile. Ma bucur atunci cand descopar mai mult in randurile imprimate pe o hartie decat dintr-un film.
    Mi-ar placea sa am si eu o tanti la librarie pentru sugestii si reclamatii. Ma rog, mai mult sugestii. Numai ca eu nu voi gasi asa o tanti din cauza cartilor pe care le caut (sau cel putin asta e imprsia mea de pana acum).

    n.e. Da, e important sa fie tanti pentru ca mi se pare ca ma intriga si/sau ma completeaza. Atat ideile cat si experintele impartasite de persane de sex opus au o alta forma, daca nu si esenta.

    Apreciază

    1. Eu nu o să scriu toată ziua bună ziua ce am citit sau nu. De aceea am făcut și pagina separată unde o să scriu ce citesc și ce îmi mai amintesc că am citit.
      Nu cred că blogul ăsta e unul de muiere sau de fetișcană care scrie tot ce face în fiecare zi. Dacă ai altă părere, bring it on.
      Mie îmi plac cărțile gen Elizabeth Gilbert sau thrillere gen Gillian Flynn și pe care nu le pot lăsa din mână. Dar, asta nu înseamnă că nu citesc și autori sud-americani sau români sau orice altă nație…..sau orice stil, atâta timp cât e o carte ce mă atrage și nu o pot lăsa din mână până a doua zi.
      Deci, în concluzie, enumerând ce-mi place, vreau recomandări! 😛

      Apreciază

  4. WHEN STARS SHINE DOWN – SIDNEY SHELDON
    PARFUMUL – PATRICK SUSKIND
    DACA ITI PLACE DOSTOIEVSKI – IDIOTUL (COMPLICAT STIL TOTUSI DUPA MINE)
    PAULO COEHLO MI-A PLACUT DAR NU SUNT DE ACORD CU CEEA CE IDEIILE PE CARE LE PROMOVEAZA 😦 ideiile sunt interpretate gresit dupa mine in cartile lui
    GONE WITH THE WINDS
    WINNETOU – KARL MAY (mi-a placut) …

    Apreciază

  5. Pula mea… eu is incult si nu mai citesc de prin vara trecuta cand m-am bagat intr-o carte de Corut. N-are rost sa dezvolt subiectul si nu are rost sa spun de Corut pentru ca oricum juma de tara se uita chioras cand vine vorba de el, ca autor. La mine se uita naspa cand spun ca imi plac ideile lui cu privire la „religia” asta pe care o impinge biserica si cu care ne incearca spalarea creierului.

    Apreciază

      1. Referitor ideilor de geneza a Pamantului: Codul lui Zamolxe – o recomand. Si sa imi fie rusine asta e ultima pe care am citit-o. In plan mai sunt tot carti de genul asta, mai sf: Viitor cu cap de mort de Radu Cinamar si alte carti de Corut.

        Voi rula o fisa de magazie pe la munca sa vad ce mai gasesc de tipul asta. 😀

        Apreciază

  6. tinand cont ca d.p.m.d.v. am citit prea multe carti la viata mea, eu ti-as recomanda asa: uita toate titlurile recomandate, citeste ce ti se pare interesant pe moment. daca auzi 10 persoane ridicand in slavi o carte, nu inseamna ca-ti va place si tie … da’ daca, auzind laudele, apare curiozitatea atunci citeste-o. tot d.p.m.d.v. cartile sunt sunt simple colectii de cuvinte frumos aranjate. de cele scrise „la comanda” nu discut, da’ pentru restu’ trebuie ca cititorul sa fie receptiv la la acele cuvinte … pentru ca ele sa aiba plusvaloare. esenta celor scrise (oricat de receptiv ar fi cititorul) e oricum doar partial accesibila cititorului (in sensul ca daca eu scriu „albastru” sansa ca-n fata ochilor mintii sa avem aceeasi nuanta e enorm de mica … si n-am scris decat un singur cuvant!). e cam la fel ca si cand incerci tu sa spui alcuiva ce simti: te straduiesti si speri sa fii inteleasa … da’ e foarte improbabil sa reusesti (asa cum ai vrut), indiferent cum ai spune. faptul ca acum „te-ai virusat” ar trebui sa-ti demonstreze imho ca de fapt cauti ceva … iar acel ceva nu-l stii decat tu, nu-l poti prin altii.

    Apreciază

    1. Sunt ”virusată” de mai mult timp, dar am lăsat-o baltă pentru că nu am avut nici timpul nici bugetul necesar pentru cărți și citit. Nu caut nimic. O stare mai perfectă (din toate punctele de vedere) ca acum, nu cred să fi avut vreodată.

      Apreciază

  7. Nu mai citi. pierzi timpul. chestia e demodata inca de pe vremea mea. si, apropo suntem din ce in ce mai putini aia cu abonamente la biblioteca (nu toate cartile merita cumparate, dar, majoritatea merita citite). Daca vrei ceva recomandari….ti le trimit pe mail.

    Apreciază

  8. prima vizită la tine, acasă, primele impresii . . . şi-am şi ajuns la primele păreri despre cărţi ,so . . . uraaa pentru Ale ! îmi place aici , la tine. abordezi multe subiecte pe-o minte cu…mintea mea :)) , dar la cărţi mi-ai mângâiat tandru orgoliul.
    eu-s încă miculuţă ( sau , mă rog, aşa-mi place mie să mă alint ) , dar am citit şi citesc cu orice ocazie. mereu mi-a plăcut „sportul” ăsta insuflat , bineînţeles, de mama , chiar dacă eu , la vremea respectivă , priveam această activitate mai mult ca pe o corvoadă.
    am ajuns însă acum, aşa cum ai zis şi tu , să vreau să citesc mai bine de juma’ de zi, dar să nu am suficient timp. eu am bugetul cam redus ( aici sunt invidioasă pe tine că tu-ţi permiţi să-ţi cumperi, dar lasă, se face Ale mare , cumără ea muuuuulte cărţi ) aşa că profit mult de Diverta şi de Cărtureşti. sunt locurile unde mă aflu atunci când nimeni nu ştie pe unde umblu, cel mai probabil cu nasu-ntr-o carte , lângă un ceai aburind.
    săr’na că , indirect, mi-ai permis să năvălesc la tine , îndrăznesc s-o mai fac şi pe viitor 😀

    Apreciază

    1. Be my guest, Alexandra, te mai aștept și pe viitor
      Cât despre cărți, luna asta mi-am depășit targetul propus, tocmai am început a treia carte 🙂
      Să nu crezi că bugetul pentru cărți îmi ajunge vreodată, am o listă interminabilă de cărți, la care zilnic adaug câte ceva.

      Apreciază

Lasă un răspuns

